08 november 2009

farsdag...


Idag har vi firat våra fäder hela dagen. Egentligen inledde vi redan i fredags så vi skulle hinna med alla - vi är rika som får ha så många pappor, far- och morfäder! Det är bara ett 'fel'; magen tar stryk av allt ätande.

När jag skriver detta sover barnen skönt i sina sängar, kära P sitter och läser en bok i kakelugnens sken. Kan det bli härligare?!? Jag har försökt få alla julkänslor dämpade en tid nu, men ikväll hämtade jag ner alla sparade jultidningar från vinden. Skede 1 har inletts (dröm- och planeringsskedet). Undrar vad jag ska ta tag i först... Tror att det blir en tur till skogen!

3 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Fin dörrkrans i all enkelhet. Naturligt är bäst!

Härligt att kunna drömma och planera inför julen. Tyvärr är min `julbild´ inte lika positiv som de flesta bloggares. Drömmer om en riktig hemma-jul utan jobbstress, med riktig julfrid...

klipposfia sa...

Burp! måst varva ner mig här framför datorn....blev så sockerstinn efter träffen ikväll:) är glad att du och alla de andra finns! tänk att få ha vänner:) fast din krans va no faktiskt fin den å....en sån borde man ta å svira ihop åt sig!

Juanita sa...

Fin dörrkrans! Låter mysigt då du skriver att P sitter framför en sprakande kakelugn med en bra bok. Ni verkar ha d så bra! Härligt! Kramar här söderifrån