18 november 2009

julkort

En gång i tiden hade jag för vana att tillverka egna julkort och sedan skicka dem till vänner och bekanta, det börjar vara länge sedan. Tänkte härom dagen att jag skulle försöka mej på ett julkort med barnen som 'motiv', hmmm... Tror ni att det här kan bli något?!? Signalerar varken julefrid eller julefröjd, grynigt är det dessutom. (Fick nog några foton där de verkar lite mer harmoniska och glada)

Som bäst håller P och två par hjälpsamma händer att sätta in fönster och dörr i kvisten - ÄNTLIGEN! Jag visar bilder så småningom!

11 kommentarer:

klipposfia sa...

Nämen varför så perfektionist! kanske vi andra får julfrid om vi ser att det inte är så perfekt i andra gårdar....såg att ni va uta dörr tå ja körd tär förbi just så ja anto att ni äntligen fått dörrn å fönstrena, jippi! Vad fick ni för dom igår?

Johanna Pettersson sa...

inte alltid det lättaste att få alla barn på bild, och att de samtidigt skulle se "nasånär" ut... va ni e flitiga som jobbar å på i hemmet! :-)

Lundagård sa...

Haha vilken jättesöt bild!

Petterssons Trädgård sa...

Hahaha, här sitter jag och frustar och fnissar så att middags-gröten nästan kommer upp (hmm... fräsch ordvändning). Jag skulle fullkomligen älska att få ett sånt julkort!

/Ido

Karin sa...

He var faktiskt he finast julkorte ja har siitt på läng! Mera sådant! :-)

maria sa...

Ha haa, skrattar jag med....helskönt kort ;O)

tror faktiskt jag struntar i julkort i år (så tänker jag varje år *smile*)

MammaMonica sa...

Detta julkort tror jag nog skulle göra susen hemma hos många andra, hög igenkänningsfaktor tror jag! Bilden påminner om när vi där hemma för sisådär 15 år sedan skulle ha en kalv, en häst och en tupp samt tre systrar med på julkort. Resultatet blev något liknande...

Lantliga drömmar sa...

:) Åtminstone skulle ni glädja de ni skickar korten åt! :) Nej, kanske inte så lätt och harmoniskt alla dagar, men bilden gav mig ett gett skratt i alla fall! :)

Ser fram emot bilder på kvisten!

Mamsell Lufolk sa...

Härligt julkort!:) Barn är barn och det ska de få va. Vi fick en gång ett julkort på ett barn som gallskrek, och det var faktiskt riktigt roligt.

Kappsäcksliv sa...

Ser fram emot att få ett julkort på posten och att få se en bild av hur kvisten slutligen blir! Vi får höras, sköt om er!

Anonym sa...

störtskönt foto! Minner mig om när jag skulle ta julkort av våra kids för tre år sen. Har säkert 50 olika foton där det ena ser vildare ut än det andra :)