12 december 2010

juletid

För en vecka sedan hade jag och mina systrar en pysseldag. Planen var att vi skulle hinna med mycket samt att alla alster antogs bli fantastiska. Vi hann naturligtvis inte allt och resultaten blev kanske inte så strålande. Slutsatsen blev att vi ska hålla oss till sådant pyssel man kan äta - vi har alla störst fallenhet för det!

På bilden ser ni min skraltiga halmstjärna. Jag hade inte tänkt göra halmpynt till en hel gran, men trodde inte att det skulle vara så pilligt och svårt att få till en stjärna som det var. Antar att övning ger färdighet. Kanske jag försöker igen nästa år!?! Borde kanske hyra in en haml-pyssel-instruktör :)

3 kommentarer:

Mamsell Lufolk sa...

Stjärnan ser ju riktigt fin ut!Inget att blygas för åtminstone. Ibland händer det i ivern att man tar sig vatten över huvudet, men det viktigaste är ju inte alltid resultatet. Huvudsaken är att man fått ha roligt tillsammans med dem man trivs med.

Lantliga drömmar sa...

Tycker stjärnan blev riktigt fin! Kan tänka mig att det krävdes en del tålamod med att få till den... Det ä som Mia skriver, många gånger är det samvaron som är det viktigaste, inte själva resultatet av det man gör! :)

klipposfia sa...

Duktit! mina nerver skulle sprätta iväg om jag gjorde såna:) allt som är mindre än knytnäven är för smått för mig:) Kom hit vetja! när som helst, å lek i bastu:)