17 februari 2009

lång gång

Vi är inte speciellt förtjusta i korridorer/långa gångar. Får tyvärr finna oss i att ha en hemma... I tiderna grävde man en källare under huset - dit behövdes en nedfart inifrån. Så tyckte man att det kunde vara på sin plats med en inomhustoalett... När man nu en gång var i farten och planerade kunde man ju bygga en mindre brant trappa upp till vinden. RESULTAT: en avlång kloss med dörrar (ner, upp, toalett) mitt i den gamla och härliga storstugan + en lång oanvändbar gång. Spännande att man tänker så olika i olika tidevarv! Kommande generationer kommer säkert att förfasa sig över hur vi kunnat 'renovera' som vi gjort.

8 kommentarer:

Juanita sa...

Jag tycker inte ni ska oroa er för hur kommande generationer kommer att tycka om ert renoverande. Ni har ju gjort ett härligt jobb och huset är ju bara sååå mysigt och hemtrevligt! Vi var så inspirerade när vi reste från er senast! + att det hade varit roligt att träffa er så allt var på topp! :)

Mysig blogg, ska börja hänga här! Ha det bra, vi ses igen! Kramar

klipposfia sa...

Jag är så aaavis på era breda fönsterkarmar....slipper blombrädor och sånt tjafs....har försökt kommentera saken här så vi sku få sådär på vinden....håller hoppet uppe:) Vi ska no rååkas na snart tycker gubben i lådan...he va he de me tantterii på arbeiti dö veit;)

Lantliga drömmar sa...

Jag reagerade inte alls på att gången skulle ha varit lång när jag var in och tittade! Blev bara så förälskad i hela ert hem :)

Håller med klipposfia om era fönsterkarmar, de är ju så charmiga och härliga!

Ha det gott!

Ivars sa...

Tack själv för senast! Nej, vi mår bra. Ännu peppar peppar. Hoppas vi har magbobborna avklarade för i år. Krya på dig!
O ni har ett så urmysigt hem, allt är så underbart hemtrevlig och gammaldags. Men jag förstår dig, gillar ej heller långa korridorer, men det fins massor jag också vill ändra på i vårt hus fastän vi byggt nytt. Hoppas vi ses till helgen. Kram

Johanna Pettersson sa...

Goddagens! tack för väskan, vi e så slarvo... :-) ni har det så fint!

sabina sa...

Gillar färgen på väggarna!

Anonym sa...

gokväll,
jag gillar alla detaljerna i bilden. Breda lister, djupa fönsternischer, trägolven och den underbart gråa väggfägen. Ser så mysigt ut!

skön helg!
ps. hallskåpet är köpt hos mattofani / www.antiqlook.net

Maria sa...

Snygga färger...er "korridor" stör nog ingen, tycker den är vacker!