05 oktober 2009

självporträtt

Jag måste bara få visa ett av storasysters alster!

- Storasyster försvann i något skede från frukostbordet. Efter att det hade varit tyst en lång stund antog jag att något var på gång... Hon är uppfinningsrik vår storasyster! Jag ropade hennes namn några gånger, men inget svar. Tog mod till mig och gick för att se efter vad hon hade för sig. När jag steg in i sovrummet satt hon vid skrivbordet och fingrade på kameran. Jag såg efter och konstaterade att hon hade klarat av att få på den, inte illa tänkte jag... Antog att hon knappast hade lyckats fånga något på bild, men såg i alla fall efter. Visst hade hon lyckats med det också! Hela fyra bilder hade hon tagit; motiven var hon själv, sovrumstapeten och dataskärmen.

Jag ska spara alla bilder hon tog, men kameran kommer jag nog att placera mera svåråtkomligt i framtiden. (storasyster blir två år om en knapp månad)

5 kommentarer:

Ivars sa...

Jaaa du! När man minst anar det. De är snabba dom små! :) Tack själv för igår. :) Var riktigt kul att få träffa alla igen. O barnen var jättenöjda (och utpumpade )efteråt. Så som det ska va efter ett barnkalas... Sköt om er!Kram
Nancy

klipposfia sa...

Ja vad dom kan de små liven! mycket mer än mor och far kan tänka.....vi har en som gräver efter guld just nu så man får se var man kör så man int fastnar me bilen i en grop på uppfarten.....för det är allvar! och jag har blivit lovad en häst:) så jag väntar spänt på fyndet:)

Lantliga drömmar sa...

Det ska börjas i tid...! ;)

Så härligt att sängen är en såpass gammal släktklenod, sådana har så mycket större värde än något nytt! Det går inte ens att jämföra!

Kappsäcksliv sa...

Hej på er! Vilken rackarunge!
Roligt att se vad som är på gång hemma!
Vi saknar er och tänker på er!
kramis

Petterssons Trädgård sa...

Fniss och typiskt det lilla livet! Å javisst, länka hjärtans gärna på!