15 oktober 2009

kvistuppdatering


Vi hade två projekt i sommar; det första var att ta vara på tiden med barnen och det andra var att renovera kvisten. Hur lyckades planen? Barnen umgicks vi flitigt med, kan dock inte avgöra om vi klarade av att ta vara på tiden med dem eller inte... Renoveringen av kvisten pågår ännu. Efter rivningsarbete, isolering, vindskydd och panel står kvisten nu och väntar på sina nya fönster och sin nya dörr. Plan A var att allt skulle anlända i augusti, men vi väntar ännu... Senaste beskedet var att attiraljerna anländer i slutet av nästa vecka, men den som lever får se. Skulle vara kul att få utsidan klar innan vintern! Bilderna beskriver utvecklingen på utsidan så här långt :) På insidan har vi rivit inredningen. Borde få in fönster och dörr innan vi kan fortsätta...

5 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Det ser ju jättefint ut, och ännu bättre blir det när allt är klart! :) Brukar försöka titta hur det blir när jag kör förbi på huvudvägen, men det syns inte så bra, då farten är för hög... ;) Roligt att få se lite bilder då så hänger jag med i vad ni gör! :)

Ha en skön helg!

Kappsäcksliv sa...

Va bra det blev, man ser nog att det ar riktiga byggare som varit framme, Vi vantar med spanning pa hur det blir nar ni lagger in de riktiga fonstren och dorren. Hur ser det ut, ar det mojligt att vi far de gamla fonstren och dorren? ;)
Skot om er! Hoppas vi far skypa snart, problemet ar att vi maste lana nagon annans dator sa det blir inte sa ofta!

Hannasvirrvarr sa...

Hej! Så roligt du hittat till min blogg, du får gärna länka. Ska titta omkring lite mera på din blogg ikväll när jag inte sitter på jobbet ;) Jag såg på din profil att du angett Esse som ort, jag är själv från Esse ursprungligen!

Hannasvirrvarr sa...

Hej igen, alltså nu fatta jag först vem du var!! Haha (en helt främmande Ida har kommenterat på min blogg för inte så länge sen så jag kopplade först ihop din kommentar med henne). Men vad roligt att hitta flera bloggar "hemifrån", jag såg också att trädgården fått egen blogg, så skoj!

Mamsell Lufolk sa...

Det blir ju jättesnyggt! Roligt att jobba med ngt som ger synligt resultat. Väntar med spänning på fortsättningen. :) Förstår att det skulle vara trevligt att få jobbet gjort före vintern. Ha det bra!