26 januari 2010

rutor & tulpaner

Pigga rutor och näpna tulpaner bidrar i nuläget till att få mej på gott humör. Jag vet inte hur det är med dej, men jag längtar efter mera ljus och värme. Kan säga att jag är mätt på vinter, mörker och kyla - är innerligt tacksam för den vackra vinter vi fått och får ha - men undrar ifall en årstidsväxling skulle få mej på ännu bättre humör än rutor och tulpaner... Det återstår att se.

Något som verkligen fick mej att skratta idag var när storebror med allvarlig min kände sig på hakan och påstod att han börjat få skägg! (Jag skrattade i smyg och fnissade sedan innerligt med P när jag berättade) Ikväll stod han framför spegeln och 'rakade sig' med pappas gamla rakapparat. Det är en brådmogen storebror vi har här i huset!

7 kommentarer:

Ivars sa...

Vilka fina kuddar du tagit fram. Är också inne på linjen blått för tillfället men skulle behöva införskaffa lite nytt tyg för att få till nåt.. Tulpaner gör ju också susen! Har läst igenom två böcker av tre så jag ska komma in med dom här nån dag. TACK! :)

klipposfia sa...

Ha ha ha, de e fö bra dessa barn:)de talar ju om nutidens barn och ungdomar så vem vet:) vi ska hoppas he tar na år ännu! Tack för att du ringd igår, förgyllde dagen fast jag kanske va lite meir "borta" än vanligt!

Malin sa...

Haha, vad roligt! När min lillebror var i samma ålder tittade han på sin arm i motljus och upptäckte att han höll på att få "kajahåj" (kunde inte säga R) Vi har fortfarande roligt åt honom för det, fast han är över 20, så A kommer nog att få höra den här historien måånga år ännu :))))

Kappsäcksliv sa...

Haha! Härligt! De små liven är ju för underbara! Sköt om er! Vi tänker på er! Det går ju mot ljusare tider nu...
Kram

StrandviksVillan sa...

Ja, barnen har såna finurliga funderingar :)
Man borde skriva upp allt dom säger för att minnas det senare.

Härliga kuddar, särskilt då det är många och jag gillar smårutigt.

Lantliga drömmar sa...

Själv är jag inte mätt på vinter och kyla, det får gärna vara riktigt kallt och snörikt utomhus, men inomhus vill jag ha in vår! :)

Tulpaner är underbara, jag skulle vilja ha massor! De ger löfte om vår och en ljusare framtid! :)

Mamsell Lufolk sa...

Härliga tulpaner är aldrig fel! Borde alltid få stå ett vas på bordet. Fina kuddar oxå!
Ja, nog e det lustigt med barnens funderingar. Undrar var de tar allt ifrån? :)