06 januari 2010

tabula rasa - rent bord

Ett splitternytt år har börjat! När man uppnått min höga ålder blir man lätt nostalgisk vid årsskiften och dylika tilldragelser. Jag kunde inte låta bli att tänka tillbaka och titta på bilder från året/åren som gick. Efter det får jag konstatera att det hänt en hel del och att vi alla blir äldre (trots att det inte känns så)!

Det är intressant hur oanvänt och 'rent' ett nytt år känns. Jag får lust att ta tag i en massa saker; uppfostra barnen till kärleksfulla och ansvarstagande människor, starta en barnkör, rensa upp bland allt som samlats, läsa åtminstone en andakt om dagen, klyva ved, äta hälsosamt...

Jag har en känsla av att åtminstone hälften blir ogjort, men vad gör det. Guds nåd är ny varje dag - inte bara på nyårsdagen! När jag 'misslyckas' och varken orkar eller hinner göra det jag planerat är det skönt att veta att Han älskar mej för den jag är, inte för vad jag gör!

GOTT NYTT ÅR!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fina projekt och bra slutsats! :)

Lantliga drömmar sa...

Precis så är det! :) Håller med dig i allt du skriver!

Härligt fräsch sallad!!

Ivars sa...

Jaa. Nytt år med nya möjligheter! Visst känns det fräscht! O salladen på bilden ser verkligen smaskig ut. En barnkör vore inte illa, och alla dina andra projekt e ju också vettiga. Här längtar mor i huset bara till februari men försöker ändå njuta av varje dag, så gott det går.. Skön helg!

Fialinas blogg sa...

Hej. Jag har hittat hit till bloggvärlden. Tittade på dina fina bilder. Såg också en bild av dig (tror jag)så jag tror nog jag vet vem du är till utseende. Jag e från Larsmo ,gift har 3 flickor, arbetar på hemservice i jakobstad. Men har alltid drömt om Floristyrket men, men jag vet int...ha de så bra. fialina

Anonym sa...

Helt underbart skönt sant inlägg och visst är det en skön tanke!

Tack för den fina kommentaren inne hos mig! Blev så glad :)

God fortsättning!

Johanna Pettersson sa...

roligt med nytt år, och vilken fräsch sallad.. hoppas dina projekt blir sanna, med rätt inställning kommer man långt! :-)
( jag har en liten tävling på min blogg, titta gärna in)

Mamsell Lufolk sa...

Så sant, så sant! Hoppas att du kan va nöjd med dig själv även om du inte uppfyller alla önskningar.

Trevlig helg!