03 mars 2010

kreativitet

Jag beundrar människor med fantasi och skaparglädje! Själv skulle jag också gärna vara kreativ, pyssla och dona (vem skulle väl inte det)! Det är bara det att huvudet för det mesta är extremt tomt ifall tid för något roligt eventuellt skulle infinna sig. Så borde man väl också ha fallenhet för pysslandet... Kreativiteten som bor i mig räcker till att komma på vad vi ska äta till lunch, eventuellt också till middag.

Hittade dock en trevlig tidning i bybutiken ikväll - '101 nya idéer' från Allt i Hemmet (OBS! bilden ovanför är lånad från tidningen - jag är inte så duktig på stickade/virkade bakelser...). På omslaget uppmanas läsaren att locka fram skaparglädjen och ta vara på sin skaparlust! Bilderna ser inbjudande ut... kanske jag kan få några trevliga idéer att drömma mej bort med!?! Sedan är det en annan sak ifall det blir något konkret av det hela, det återstår att se.

I somras såg jag en trevlig tavla som jag gärna hade blivit ägare till. Tyckte dock att den var i dyraste laget, dessutom såg det ut som om jag lätt kunde tillverka en egen liknande. Häromdagen beställde jag en 'uppspännd duk' (ni märker min fackterminologi) med min syster (ni märker också att det är snabba ryck från tanke till handling :). Nu har jag grundmålat hela två varv med vit hobbyfärg och skall snart få 'motivet' på plats. Länge leve drömmar!

8 kommentarer:

MammaMonica sa...

Stort lycka till med konstverket! Känner mycket väl igen mycket av det du skriver! Men nu är du ju på gång!

maria sa...

spännande tider hemma hos er nu med en tavla som ska fyllas med nåt trevligt :O)....och du vet ju att har man sagt A så säger man B...likadant gällande att visa ;O)

det var annars roligt att du fick in en fot i "bloggträffarnas värld"...hoppas du kommer med flera ggr :O)

Linda sa...

Låter som om du skriver om mig ;)

Kul att träffas i torsdags,hoppas du kommer med flera gånger

vist är det ok att du länkar:)

sabina sa...

Intressant! Du får visa sen!!

Mamsell Lufolk sa...

Heja på! Nu e de bara att fortsätta när du kommit i gång med pysslandet. Och resultatet får du ju förstås mycket gärna presentera för oss sen. ;)

Ha det gott!

Malin sa...

heja heja!
Jag vill också se resultatet sen :)

Lantliga drömmar sa...

Du verkar ju visst vara kreativ! Bara att ta tag i en pensel är kreativitet för mig! :) Det skulle jag aldrig göra själv! (förutom riktiga målarpenslar, det är en helt annan sak...!) :)

Ivars sa...

Jaa detdär låter ju minsann spännande! Kul att ha nåt smått att pyssla med vid sidan om.. Nu e vi på benen igen o skulle gärna träffa er så hör av dig om ni mår bra o vill koma ut. Kram :)